We zoeken versterking voor onze belevingswinkels in Heule en Torhout   Bekijk onze vacatures 

BRILART_LOGO_Q
BRILART_LOGO_M

Veelgestelde vragen over afspraken

Mag er mij iemand vergezellen tijdens mijn afspraak?

Dat mag. Uiteraard gelden er beperkingen, maar je mag één iemand meenemen om te helpen kiezen. Kan je je kinderen niet zomaar even alleen thuis laten of vind je geen oppas, dan mogen zij jou/jullie vergezellen. Let wel, de afspraak geldt enkel voor de persoon die ze gemaakt heeft. Het is met andere woorden niet de bedoeling dat je kinderen of je partner een bril of zonnebril testen. Kijken mag, aankomen … liever niet.

Hoe weet ik dat mijn afspraak bevestigd is?

Je ontvangt een e-mail en een sms. Vind je de e-mail niet meteen terug? Check dan even je spambox. We sturen je de dag voor de afspraak nog een sms als reminder.

Kan ik mijn afspraak annuleren of wijzigen?

Dat kan perfect. Je kan altijd een afspraak annuleren of herinplannen in de online-agenda. Raadpleeg de bevestigingsmail. Hierin vind je alle nodige informatie om dat te doen. Lukt iets niet of heb je een vraag, aarzel niet om ons te contacteren. We verzoeken je wel om zo snel mogelijk te annuleren of een nieuwe afspraak in te plannen, zodat andere mensen de kans krijgen om op dat moment een afspraak te maken.

Ik heb wat vertraging opgelopen en kan niet stipt op tijd op de afspraak zijn. Wat nu?

Er wordt een nauwkeurige planning gemaakt. Dat betekent dat alle afspraken kort op elkaar aansluiten en dat er weinig marge is. Dit gezegd zijnde, komt het niet op vijf à tien minuten. Wil je de beste service, dan raden we je wel aan om het uur van de afspraak te respecteren. We voorzien een uur voor een nieuwe bril. Wil je een oogmeting en een nieuwe bril, dan maken wij voor jou een uur en een kwartier vrij.

Welke coronamaatregelen moet ik volgen?

Eenmaal binnen vragen we je om je handen te ontsmetten aan de inkom. Wil je brillen uittesten, dat kan. Om elk risico op een besmetting te vermijden, vragen we jou om zelf geen brillen aan te raken. Wil je er een testen, vraag het ons. Na elke pasbeurt worden de brillen ontsmet en opnieuw tentoongesteld voor de volgende klant. Je mag zoveel brillen proberen als je wil. Een mondmasker dragen in de winkel is niet verplicht, wel bij een oogmeting.

Is een mondmasker verplicht in de winkel?

Een mondmasker is enkel verplicht bij oogmetingen. Neem je eigen mondmasker mee, zodat de metingen op een veilige manier kunnen gebeuren.

Met twee een nieuwe bril kopen, kan dat tijdens één en dezelfde afspraak?

Dat is bespreekbaar. Hiervoor neem je best rechtstreeks contact op via 050 22 20 66 (Torhout) of 056 37 07 76 (Heule). Om jullie de best mogelijke service te kunnen garanderen, maken wij een aangepaste afspraak. Je kan uiteraard ook twee afzonderlijke momenten inplannen.

Ik wil een oogmeting. Ben ik verplicht om dan ook een bril te kopen?

Duid de categorie oogmeting aan, plan je afspraak in en voorzie een halfuur de tijd. Een oogmeting gaat niet gepaard met een aankoopverplichting.

Moet ik een afspraak maken om iets op te halen of af te leveren?

Wil je geen wachttijden, dan is een afspraak maken altijd een goed idee. Maar het hoeft niet. Voor kleine herstellingen, bijvullen van een brillenspray, het ophalen van een cadeaubon, … is een afspraak maken niet verplicht. Spring gerust binnen. PS. Wist je dat je je cadeaubon ook gewoon online kunt bestellen?

Moet ik langskomen voor nieuwe lenzen?

In principe niet. Bestel je lenzen online via onze webshop. De verzending is gratis.

Heeft de coronacrisis impact op mijn aankoop?

Neen. Alles verloopt even vlot als voor de uitbraak van de crisis.

Staat je vraag er niet bij? 

Bel ons dan op 050 22 20 66 (Torhout) of 056 37 07 76 (Heule)!

Opgelet: de afspraak is pas definitief nadat je een bevestigingsmail en/of sms hebt ontvangen.